دیدنی های شهر نیاسر
نوشته شده توسط : محسن غفاریان

دیدنی های شهر نیاسر

 

اگر گذارتان به نیاسر افتاد می توانید سری هم به غار تاریخی رئیس و لایه کهن زیرین آن بزنید. چهار طاقی (آتشکده) ساسانی، باغ‌های سرسبز، کوچه های قدیمی کاهگلی، باغ و کوشک تالار و... هم از دیدنی های این شهر هستند که می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند.

 

كاشان.نياسر. جاذبه هاي يدني نياسر. گلاب نياسر. آسیاب آبی.دوران صفویان.حمام و آسیاب آبی تاریخی نیاسر.باغ و کوشک تالار.کوچه های قدیمی کاهگلی.باغ‌های سرسبز.آتشکده.دیدنی های شهر نیاسر.ديدني هاي نياسر.غار تاریخی رئیس.لایه کهن زیرین.چهار طاقی ساساني.

 

حمام و آسیاب آبی تاریخی نیاسر هم یادگار به جا مانده از دوران صفویان است که با شیوه های جالبی کار می کرده است. در این حمام، آب از آبشار به وسیله کول‌های گلی به داخل 8 گوش زیبایی می رفت و از آنجا به داخل حمام هدایت می‌شد. سوخت این حمام هیزم بوده و ورودی هشت ضلعی آن به وسیله دالان‌هایی از بیرون حمام جدا می شد.

 آسیاب آبی هم به وسیله آبی که از آبشار به پائین ریخته می‌شد به گردش در می آمد و گندم و جو را برای اهالی منطقه آسیا می کرد.

 





:: موضوعات مرتبط: شهر سبز نیاسر , دیدنی های شهر نیاسر , ,
:: برچسب‌ها: شهر سبز نياسر , كاشان , نياسر , جاذبه هاي يدني نياسر , گلاب نياسر , آسیاب آبی , دوران صفویان , حمام و آسیاب آبی تاریخی نیاسر , باغ و کوشک تالار , کوچه های قدیمی کاهگلی , باغ‌های سرسبز , آتشکده , دیدنی های شهر نیاسر , ديدني هاي نياسر , غار تاریخی رئیس , لایه کهن زیرین , چهار طاقی ساساني , ,
:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1396 | نظرات ()

مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: